top of page

שלושה הרגלים רעים בצילום עם הסמארטפון, ואיך להיפטר מהם

עודכן: 9 באפר׳ 2019


האמריקאים אומרים: "Bad habits die hard"

או בשפה שלנו: קשה להיפטר מהרגלים רעים.

רובנו לא באים מעולם הצילום, ומעולם לא קיבלנו הנחיות איך לשפר את התמונה ולכן התרגלנו לצלם בצורה מסוימת, שאינה בהכרח נכונה. אז בואו נבחן מה הרגלי הצילום הפחות חיוביים שמשפיעים על התוצאה הסופית, ונמנע מהם ככל האפשר:

לצלם מאיפה שראיתם משהו

מה לא? לא! זיהתם משהו עם פוטנציאל צילומי, אל תצלמו מרחוק. קודם כל התקרבו - העדשה הרחבה בסמארטפון מקטינה הכל, ולתוך התמונה נכנסים הרבה דברים שלא קשורים לתמונה שלכם. כשתתקרבו, תוכלו להבין טוב יותר את מה שאתם מצלמים, ואיך לצלם את זה טוב יותר. גם אם להתקרב זאת לא אופציה, נסו לבדוק מה הכיוון הנכון, ולשפר את התמונה מבחינת רקע, גובה וכיוון האור. ולא פחות חשוב, אל תצלמו מהצד, אלא אם יש לכם סגנון דוקומנטרי. כך תכניסו את הצופה לתוך התמונה, ולא תהיה הרגשה שאתם משקיפים מהצד.


צילום ממרחק של כ-15 מטר. אין נושא ברור, ואין בידוד של נושא צילום ספציפי


צילום ממרחק של כ-3 מטר הופך את התמונה לברורה יותר מבחינת תוכן.

לצלם מגובה העיניים שלנו

מעטים הדברים שנמצאים ממש בגובה העיניים שלנו. אמנם נוח מאד לצלם מגובה העיניים שלנו, אבל זה ידרוש מאיתנו להטות את המצלמה, ולעוות את התמונה. העיוות נובע מכך שהעדשה אינה ישרה וכל הטייה קטנה מעוותת פרספקטיבה. אם כבר להטות, אז זוויות מענינות מגבהים שונים. כל זה נכון במיוחד לדברים שנמוכים מאיתנו משמעותית, כמו ילדים, חיות מחמד, ספסל, וכד'. אז תתחילו לחפש מיקום וגובה נכון ומענין לתמונות שלכם, גם במחיר של אי נוחות רגעית.


צילום מגובה העיניים שלנו


צילום מגובה נושא הצילום

בצילום העליון, האופניים מצולמות מגובה העיניים של הצלם, ובתחתון מגובה נושא הצילום.

לשים הכל באמצע

בתפיסה שלנו, הנושא החשוב ביותר צריך להיות באמצע, ולכן רוב הצילומים ממורכזים. אבל בצילום, קומפוזיציה, או במילים פשוטות - העמדה, היא גורם חשוב ליצירת אסתטיקה מיוחדת בתמונה. לדוגמא, נסו למקם נושאי צילום במקומות שונים בתוך מסגרת התמונה, נסו לחלק את התמונה לשלישים, שלבו אלמנטים בצורה מענינית, ואל תפחדו לחתוך נושאים. המוח האנושי אוהב גרויים, ואנחנו הצלמים יכולים לגרום לצופה להרגיש אחרת.



בתמונות למעלה, נושאי הצילום לא במרכז התמונה, ובכך יוצרים מבנה מענין ואסתטי המדגיש גם את הנושא וגם את הסביבה.

לסיכום, אם תצליחו להיפטר משלושת ההרגלים האלה, רוב הסיכויים שהדבר יתבטא בתמונות משודרגות, יפות ומענינות יותר.

ראו איך בתמונה הזאת כל מתחבר - הנשים בתמונה מצולמות ממרחק קרוב, בגובה העיניים שלהן, והצילום אינו ממורכז.


251 צפיות0 תגובות
bottom of page