top of page

איך בוחרים סמארטפון לצילום?

השאלה שאני מקבל באופן קבוע בסדנאות שלי היא: "אני רוצה לקנות סמארטפון טוב לצילום, איזה כדאי לי?" התשובה אינה חד-משמעית. לכל היצרנים יש מכשירי דגל יקרים עם החומרה הטובה ביותר. אך הם גם יקרים, לפעמים הרבה יותר מלקנות מצלמת DSLR. מצד שני, מכשירי הביניים (כמו סדרת ה-A של סמסונג) זולים משמעותית, אך מתפשרים על חשבון טיב החומרה. הפרסומים השונים זורקים לעברנו המון נתונים שרובנו לא מבינים את משמעותם.

אז מה כדאי לדעת ומה חשוב לבדוק לפני שקונים מכשיר?


?איזה סמארטפון כדאי לקנות

תקציב והשקעה

כדי לעשות בחירה נכונה, חשוב מאד להחליט על תקציב, ורק אז לבדוק את הנתונים. אפשר לחלק את התקציב לשלוש קטגוריות המהוות הבדל משמעותי באיכויות החומרה.


תקציב גבוה: מעל 3000 ש"ח

רוב מכשירי הדגל יעלו לכם 3500 ש"ח וצפונה. אפשר למצוא כמה מכשירים מצוינים גם מתחת, אבל אל תתבישו לקנות דגם אחד אחורה (למשל 9S במקום 10S). מהלך כזה יכול לחסוך לכם מאות אם לא אלפי ש"ח ועדיין לספק תמורה מצוינת לכסף גם בקטגורית הצילום.

תקציב בינוני: מתחת ל 2000-3000 ש"ח

יש הרבה מכשירים מצוינים במחירים הלאה כגון Huawei P10 Plus או אייפון 8+. לרוב המשתמשים , תקציב זה הוא אידיאלי ומאפשר לשדרג את המכשיר לעיתים יותר קרובות, ולקבל תמונות שלא נופלות ממכשירי הדגל היקרים יותר.

תקציב נמוך: 2000 ש"ח ומטה

בקטגריית המחירים האלה מעטים המכשירים הנותנים מענה טוב לצילום, ואפשר למצוא בהם את סדרת ה A או J של סמסונג. הבעיה עם מכשירים אלו לרוב היא חומרה איטית יותר וממשק מצלמה פחות ידידותי. גם מכשירי שיואמי במחירים אלה יתנו לכם תוצאה ממוצעת בלבד באיכות הצילום. יוצא דופן בקטגוריה הוא ה Xiomi Mi8, עם צמד מצלמות טובות מאד.


iPhone Xr vs Samsung S9 - מוצאים את ההבדלים?
iPhone Xr vs Samsung S9 - מוצאים את ההבדלים?

עכשיו כשנסגרתם על התקציב, מה קונים?

אייפון לעומת אנדרואיד (סמסונג, וואווי, LG): כשזה מגיע לאיכות הצילום במכשירי הדגל החדשים והיקרים, ההבדל קטן מאד.אם אתם אוהבים את ממשק האייפון ואת האקו-סיסטם של אפל ( שירותים כמו iTunes, iCloud) השארו שם. עם האייפון עוד דבר אחד בטוח – המצלמה תמיד טובה. אם אתם רגילים למכשירי אנדרואיד – המעבר לאייפון עלול להיות כואב. במיוחד תתגעגעו לכפתור ה"אחורה". התשובה היא: עדיף להשאר במערכת ההפעלה שאתם רגילים אליה. בעולם האנדרואיד, נדרש יותר מחקר רקע, כי לכל יצרן כמות גדולה של דגמים וההבדלים בינהם משמעותיים מבחינת איכות הצילום.

מגה פיקסל: חשיבות מספר המגה פיקסל היא במיוחד להגדלה והדפסת התמונות. נתון זה מדבר על דחיסות הנקודות בתמונה וכל עוד לא יצאתם מפייסבוק או אינסגרם, המשמעות נמוכה מבחינתכם. שימו את הנתון הזה בצד. כל המכשירים היום מגיעים עם כ-12 מגה פיקסל ומעלה ולא תוכלו לראות הבדל בין המכשירים.


עדשה אחת או יותר? אחד החידושים של השנתיים האחרונות: יותר מעדשה אחורית אחת. למה זה טוב? אז זהו, זה טוב מאד. עדשת המצלמה היא קבועה, זאת אומרת שיש לה רק גודל אחד, לכן כשאנחנו עושים זום (מקרבים את התמונה), אנחנו בעצם מגדילים את הפיקסלים על חשבון האיכות. לעדשות מרובות יש כמה יתרונות. קודם כל, ניתן לעבור מעדשה לעדשה מבלי לאבד איכות. לדוגמא, LG מציעים עדשה רגילה, ועדשה רחבה מאד לצילומי נוף. יצרנים אחרים כמו אפל וסמסונג, נותנים לנו עדשה רחבה ועדשת TELE (עדשה מקריבה). אופציה זאת מאפשרת את אפקט הדיוקן שאפל המציאה (בשמו המקורי: portrait\פורטרט) ונמצא היום בכל מכשיר חדש כמעט. האפקט מדמה מצלמה מקצועית בכך שהוא מטשטש את הרקע ומבליט את נושא הצילום. כל היצרניות הגדולות כמו סמסונג, שיואמי, ווואוי הכניסו את האופציה למכשירים החדשים שלהם.


Samsung A9 - ארבע עדשות, בפועל שלש פעילות ואחת למדידת עומק
Samsung A9 - ארבע עדשות, בפועל שלש פעילות ואחת למדידת עומק

יותר עדשות, יותר טוב? לא בהכרח. איכות העדשה משמעותית יותר מגודל העדשה. לכן במכשירים זולים, הרבה עדשות לא בהכרח משפרות את רמת הצילום. אם יש לכם צרכים מיוחדים כגון צילום נוף או חללי בתים – בדקו שיש עדשה אולטרה רחבה במכשיר. אחרת נתון זה לא משמעותי כרגע.


Huawei P10 Plus - אפקט העומק מתאפשר בעזרת מצלמה שניה
Huawei P10 Plus - אפקט העומק מתאפשר בעזרת מצלמה שניה


סוללה: צילום היא אחת מהפעולות האינטנסיביות ביותר בסמארטפון, והפעלתה צורכת את הסוללה מהר מאד. אם אתם כמוני, ואוהבים לצלם כל דבר שאתם רואים בטיול לחו"ל, אתם יודעים שבאמצע היום כבר צריך לחבר מטען נייד. אז שימו לב לגודל הסוללה. פחות מ 2700mAh פשוט לא מספיק. אם אתם יכולים לקנות מכשיר עם 4000mAh לכו על זה. זה מסוג הדברים שתמיד צריך יותר ממנו.



סוללה בסמארטפון
סוללה של פחות מ 3000 מגה אמפר תיגמר לכם מהר מידי

ולסיום, עשו מחקר רשת

אל תתעצלו לעשות מחקר ברשת. בעת שנכתבות מילים אלו, כבר יצא איפשהו דגם חדש לשוק. המכשירים משתנים ומשתדרגים כמעט כל חודש. חפשו כמה שיותר מידע ברשתות החברתיות ובגוגל, ואת הדירוגים האחרונים בתחום באתרים כמו DXOMark.


427 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page