top of page

אפליקציות מצלמה לסמארטפון


הרבה מאיתנו לא מודעים לעובדה שלא חייבים להשתמש באפליקציית המצלמה שמגיעה עם הסמארטפון שלנו. קיים מבחר עצום של אפליקציות המאפשרות לצלם בצורה יותר מקצועית ועם שליטה יותר טובה על הצילום. למי זה מתאים? השימוש באפליקציות מצלמה הוא נכון במיוחד לצילום מקצועי יותר, כמו לדוגמא צילום מוצרים, אוכל, עיצוב פנים, או צילום אמנותי. הנה סקירה של כמה מאפליקציות המצלמה המובילות.

Open Camera (אנדרואיד)

מצלמת קוד פתוח פופולרית ביותר שצברה עשות מילוני הורדות ויודעת לעשות כמעט הכל. למרות הייותה חינמית, לא תמצאו בה פרסומות או שידרוגים בתשלום. למצלמה מגוון הגדרות עצום, גם לצילום רגיל וגם לוידאו. למעשה, כמעט כל הגדרת צילום ותצוגה ניתנת לשינוי. לדוגמא, תוכלו לבחור אם לשמור צילום HDR עם המקור שלו, וכך לקבל את שלשת התמונות בנפרד בנוסף לתמונה הסופית. עוד הגדרה מפתיעה היא כמות ה"גרידים", או קווי הרשת שאפשר לבחור מהם, מקווי שליש ועד "יחס הזהב". אם זה לא מספיק, המצלמה מציגה על המסך אינפורמציה חשובה בזמן הצילום, כגון זוית הצילום (!), כמות הזיכרון שנותרה וגישה מהירה לשליטה ידנית. אם אתם מצלמים עם מכשיר אנדרואיד, זאת האפליקציה שחייבת להיות מותקנת על המכשיר שלכם.


Open Camera

Camera+ (אייפון)

אחת הותיקות והמצולחות בשוק ואפשר אפילו להגיד שהיא המקבילה של OpenCamera על האייפון, אם כי עומק השליטה בהגדרות שלה קטן יותר. האפליקציה משופעת ביכולות ידניות ושליטה מלאה על הצילום שלכם. כמו בהרבה מוצרי אייפון, הממשק פשוט ומינימלי יחסית, אך מסתיר מאחוריו מגוון יכולות גדול. כך למשל תוכלו לשנות את טמפרטורת האור, לעבור לצילום מאקרו או צילום רצף מבלי לצאת למסך הגדרות. מי שמחפש ממשק מוכר של DSLR, יעדיף אפליקציות קצת יותר מתוחכמות כמו TadaaSLR, אך לרוב המשתמשים, האפליציה מהווה חלופה מצויינת למצלמה המובנית של אפל.

Camera FV5 (אנדרואיד)

FV5 היא מצלמת סמארטפון עם ממשק שמזכיר מצלמות ממצלמות פוקט ומצלמות DLSR . היתרון שלה, ממשק מוכר ונוח, לשליטה ידנית מלאה של כל הפרמטרים החשובים בצילום. כמו כן ניתן לצלם איתה במצב P המוכר (program mode), שהוא בעצם אוטומציה חלקית לצילום במצבים משתנים וכן גם מצב S – שליטה במהירות החשיפה לצילום לילה. בכל שלבי הצילום, תקבלו תצוגה מלאה וברורה של מצב המצלמה כגון סוללה, ISO, חשיפה וצמצם. התצוגה מאפשרת לכם לעשות שינויים מהירים לפי הצורך. החיסרון הגדול של FV5 – אם תרצו לשמור על תמונות באיכות גבוהה, זה יעלה להשיל כמה שקלים מכיסכם.


Camera360

מצלמה מושלמת לנוער וחובבי הסלפי. מגוון פילטרים ומדבקות שניתן להוסיף בעת הצילום (א-לה סנאפצ'אט), והרבה גימיקים נחמדים כגון מסנני איפור, פילטרים צבעוניים, החלקת פנים ועוד. למרות כל האפקטים המצועצעים, עדיין אפשר למצוא בה שליטה ידנית על כל הערכים הבסיסיים, וכן הגדרות מצלמה כלליות. בכל מקרה, אם רציתם לצלם ולהעלות תמונה כיפית, מחמיאה ומחויכת, מבלי להכנס לאפליקציות למסנג'ר או סנאפצ'אט, המצלמה הזאת היא בשבילכם. החסרונות הגדולים שלה: יותר מידי פרסומות וגזילת משאבים של המעבד לשווא.


עוד אפלקציות מצלמה שכדאי לבדוק:

Cortex

היחודיות של Cortex היא ביכולתה לחבר כמה תמונות יחד בכדי להשיג רזולוציה גבוהה במיוחד, כזאת שאנו לא רגילים אליה בסמארטפון. כמו כן היא תומכת במצלמת ה TELE באייפון 7 ומעלה (המצלמה השניה שמצלמת מקרוב יותר). שווה מאד לנסות אותה, היא עולה כמה שקלים אך מייצרת תמונות ברמה גבוהה מאד, במיוחד במצבי אור נמוך.

HypoCAM

היפו-קאם היא מצלמת שחור לבן לחובבי הצילום האמנותי. יש בה שליטה על רוב מדדי הצילום, כגון חשיפה ומהירות צמצם, ואפילו מסנני צבע לשליטה בגווני השחור לבן. לאחר הצילום אפשר להשתמש במגוון הפילטרים היפים ומתעדכנים שהיא מציעה, למרות שרוב חבילות הפילטרים הן בתשלום. חיסרון נוסף הוא ש אין אפשרות לבחור רזולוציית תמונה מדוייקת, רק נמוכה, בינונית או גבוהה. למרות זאת, אם חשקה נפשכם לצלם בשחור לבן, השימוש בה מהנה ונוח.

VSCO CAM

בעצם התחילה את דרכה כמצלמה לאייפון, ולאחר מכן נוספו לה יכולות העריכה.היתרון היחיד של VSCO כמצלמה הוא שמיד אחרי הצילום אתם נמצאים באפליקציית העריכה, מה שמשאיר אותכם באקו סיסטם של VSCO, וכך בעצם אשפר לעשות הכל: לצלם, לערוך ולשתף מבלי לעבור אפליקציות.

וטיפ לסיום: אם חשקה נפשכם להתנסות בעוד אפליקציות מצלמה, כנסו לחנות גוגל או אפל, וחשפו את המושג: SLR - שהוא קיצור ל Single Lens Reflex. או במילים אחרות – מצלמה מקצועית. אולי תמצאו אחת שמתאימה לצרכים שלכם.

ואם כל זה מבלבל אותכם, פשוט תעבירו את המצלמה של הנייד לאוטומטי ותצלמו בכיף.

מאמר זה פורסם במקור באתר הארץ אונליין:

674 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page