top of page

אפליקציות לעיצוב הסטורי

לא משנה אם אתם מכורים אליהם, מדפדפים בהם, או סתם לא מבינים על מה כל הרעש – כולנו כבר יודעים שהסטוריז הפכו למרכז העניינים של האינסטגרם והפייסבוק. אפליקציית סנאפצ'ט היתה הראשונה לעלות עם הקונספט, מנהלי אינסטגרם פשוט גנבו את הרעיון (וגם הודו בכך) - ומשם גם הדרך לפייסבוק היתה קצרה מאד.


למי שחי בפלנטה אחרת ולא מכיר, הפלטפורמה האנכית מאפשרת דיפדוף בין קליפים קצרים ותמונות עם אורך חיים של 24 שעות בדיוק, אשר מתנוססים בגאון בראש הפיד שלנו. עם יותר מ-500 מיליון משתמשים ביום באינסטגרם, הסטוריז הפכו לאחד ממנועי השיווק החשובים ביותר למשפיענים, מפרסמים, בלוגרים, וכל מי שרוצה חשיפה משמעותית. הסיבה העיקרית לכך – שלא כמו בפיד של אינסטגרם או פייסבוק, אנחנו נחשפים לכל סטורי שעולה ולא רק לאחוז קטן מהתוכן, מה שמבטיח חשיפה יפה ואפקטיבית.


גם אינסטגרם וגם פייסבוק מאפשרות לנו עיצוב של הסטורי עם סטיקרים, תגיות, גיפים, טקסט ופילטרים. אך מעבר לאפשרויות המובנות, יצאו לשוק הרבה אפליקציות המאפשרות לעצב את הסטורי בצורה יותר מקצועית ועם נראות של מגזין אינטרנטי, והן גם מותאמות לפורמט האנכי (vertical) של הסטורי. רוב האפליקציות מאפשרות שימוש חינמי בחלק מאפשרויות העיצוב – ונדרש מנוי או תשלום חד פעמי על מנת לקבל גישה לכל היצע העיצובים והתבניות.


האפליקציות בסקירה הזאת זמינות לאנדרואיד ואייפון, וחינמיות להורדה ושימוש בסיסי.


Unfold

מהראשונות לזהות את הטרנד, אנפולד מספקת מבחר תבניות מעוצבות, כמעט 30 בחינם, ועוד עשרות רבות עם מנוי חודשי. בכל שלב אפשר להוסיף טקסט, תמונות, מסגרות ועוד. מעבר לכך, ניתן לשלב קטעי וידאו במקום התמונות. רק חשוב לזכור שהסטוריז מאפשר להעלות סרטונים באורך 15 שניות בלבד, כך שאם תעלו סרטון ארוך יותר, הוא יעלה בחלקים ולא כסרטון אחד.

מסך בחירת מסגרות באנפולד
מסך בחירת מסגרות באנפולד

StoryLab

סטורי-לאב היא הגירסה השמחה של אנפולד. יותר צבעונית, יותר מצועצעת ועם מגוון תבניות עצום. אחת האופציות הנחמדות באפליקציה – אפשרות לעבוד בשכבות כמו בפוטושופ. מבחר הסטיקרים גם מהווה יתרון גדול, מפרחים ועד בועות טקסט – תוכלו למצוא כאן כמעט כל מה שצריך בכדי לקשט את הסטורי שלכם.


עריכה בסטורי לאב

בחירת תמונות Storylab


StoryArt\MoStory

סטורי-ארט מזכירה את אנפולד, עם עיצובים קלאסיים ונקיים. מלבד התבניות היפות אפשר לציין לטובה גם עיצובים ל Highlights (נבחרים). למי שלא מכיר, הנבחרים נועדו לאגד סטוריז שפג תוקפם לתיקיות נגישות לכל. סטורי-ארט פשוטה מאד להפעלה, ועקומת הלמידה קצרה מאד, גם לטכנופובים. לאחרונה הוציאו אפליקציה נוספת המשתלבת בה, הנקראת MoStoryהמאפשרת להנפיש את הסטוריז שלכם. העלו מספר תמונות, ותוכלו לקבל אנימציה של כל האלמנטים מבלי להתאמץ.


מסך ערוך בסטוריארט


Over

כבר הרבה לפני המצאת הסטוריז, אובר (Over) היתה אפליקציית עיצוב הטקסט הפופולרית בקרב אינסטגרמרים מושבעים. כעת האפליקציה השתכללה ומאפשרת לעצב סטוריז ופוסטים ברמה גבוהה ביותר. גם אם בחרת תבנית עיצוב חינמית, תוכלו לשלוט בכל האלמנטים, כולל עבודה בשכבות (layers). בנוסף תמצאו כאן ספריית גרפיקות נרחבת ולמרות שחלק גדול ממנה בתשלום – עדיין שווה ביקור.


אפליקציית OVER


Canva

קאנבה מוכרת יותר ככלי חינמי לעיצוב גרפי. המעבר לאפליקצייה מוצלח מאד במיוחד בעזרת כלי עיצוב פשוטים, ומבחר עצום, הרבה מהן חינמיות. יותר מכל אפליקציה אחרת, תמצאו כאן עשרות תבניות חינמיות ולא רק לסטוריז, אלא לכל מטרה (פייסבוק, ניוזלטר, הזמנות, ועוד). עוד יתרון גדול, תוכלו לערוך את הפרוייקטים שלכם גם אונליין ולא רק בנייד.


תבנית עריכה בקאנבה CANVA


Adobe Spark

אדובי ספארק היא מהחדשות בשוק, ומזכירה מאד את קאנבה. בעצם, אדובי נזכרו קצת מאוחר בשוק המובייל, וכרגיל מאחרים למשחק. בכל זאת, ספארק נותנת מגוון כלים ברמה הגבוהה ביותר, ספריית תמונות, תבניות ויכולות עיצוב טקסט מגוונות כולל הנפשת כותרות בלחיצת כפתור קטנה. גם כאן תוכלו לשנות את סדר השכבות, על ידי בחירת אלמנטים והעברתם קדימה או אחורה.



תבנית אנכית באפליקציית ספארק


In Shot

לסיום, אם אתן בעינין של וידאו, Inshot מספקת אופציה מצוינת לעריכת סרטונים בצורה אנכית. באפליקציה תמצאו אפקטים ותבניות עריכה מגוונות, וכמו כן תוכלו להוסיף רקע לסרטון שלכם, סטיקרים, אפקטים ומה לא. העריכה פשוטה מאד, ולא דורשת יותר מידי ידע בעריכה.



INSHOT - אפשרות להחליף רקע

עכשיו כל מה שנותר לעשות הוא להוריד אפליקציות, לבדוק איזו הכי מתאימה לכם, ולהעלות סטוריז ברמת עיצוב גבוהה, שמתאימה למטרות העיסקיות, להפנות לתוכן משלים, או סתם בשביל לגנוב עוד כמה לייקים.


המאמר פורסם במקור ב"הארץ אונליין": https://www.haaretz.co.il/captain/software/.premium-MAGAZINE-1.8529306?lts=1581697887236

369 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page