top of page

איך לעשות בקלות סרטוני וידאו עם הילדים

אם אתם מחפשים פעילות כיפית וקלילה עם הילדים, משהו שהם יתחברו אליו בקלות – זה הזמן לעשות ביחד סרטונים כיפים בצורה פשוטה עם הסמארטפון.


שלב א' – הכינו את הצילומים

לפני הכל, שבו ביחד וחישבו על רעיון – או כמו שהמקצוענים קוראים לזה: תסריט. מה יהיה בסרטון? מה הסיפור? איפה זה יקרה? איזה צילומים צריך בשביל שהסרטון יהיה מענין? מי הבמאי? ומי השחקנים?


שלב ב' – צילומים

טיפ: בכדי שהצילומים לא יופרעו – העבירו את הנייד ממנו אתם מצלמים למצב טיסה. כך מובטחים לכם צילומים ללא התראות או טלפונים באמצע.


זכרו כמה עקרונות צילום וידאו חשובים:

  • אל תצלמו מול אור חזק, האור צריך להיות בגב של הצלם או הצלמת.

  • אם יש גינה או חצר, יהיה לכם הרבה יותר קל לצלם שם מתוך הבית, המצלמה אוהבת אור יום.

  • הקלטת סאונד בטלפון בעייתית – לכן התקרבו מאד לנושא הצילום או דברו בקול רם כשאתם מקליטים קול.

  • אין צורך לצלם לפי הסדר: צלמו קטעים קצרים שאחרי זה יחוברו להם יחד באפליקציית העריכה לפי הסדר שתרצו.

  • צלמו לרוחב – זה מתאים למסך טלוויזיה וליוטיוב. אם הסרטון מיעוד לסטוריז או לשלוח בוואטסאפ, אורך גם בסדר.

  • צלמו יותר ממה שצריך: חשוב לשלב עוד חומרי גלם בכדי שיהיה קל לערוך אחרי זה. מה זאת אומרת? אם מצלמים את אחד הילדים מכין עוגה, צלמו אותם לא רק מרחוק, אלא גם את הידיים שלהם לשות בבצק כקטע נפרד.


השתמשו בפונקציות צילום וידאו מעניינות, שיש בכל טלפון:

טיימלאפס (קיטועי זמן באייפון) – מעמידים את המצלמה במקום אחד, מתחילים לצלם אם אופציית הטיימלאפס. המצלמה מקליטה את כל הפעולות שלכם ולאחר מכן תריץ אותן בהילוך מהיר. זה יוצא מצחיק, וזה גם יכול לכווץ את הזמן של פעולות שעלולות להיות משעממות. כל דקה במציאות תהפוך לשתי שניות (בערך) עם טיימלאפס.

הילוך איטי Slow Motion – ההפך מטיימלאפס, אפקט שמאריך ומאט את הזמן. כיף להשתמש בו לכל מיני פעולות שעוברות מהר מידי, כמו מים שנשפכים, קפיצה, או זריקה של משהו באוויר.


שלב ג' - עריכה:

יופי – עכשיו כשצילמתם דברים כיפיים, זה הזמן לחבר אותם עם אפליקציה חינמית ופשוטה בשם InShot (אייפון, אנדרואיד).


שימו לב שניתן לשנות את שפת האפליקציה לעברית, במידה והתפריטים באנגלית. כנסו להגדרות (גלגל שיניים מצד ימין למעלה) ובחרו Language – עברית.


פתחו סרט חדש (Movie) ובחרו את הקטעים שתרצו לשלב יחד לסרט. הבחירה היא מרובה, בלחיצה עדינה על הסרטונים הנבחרים מתוך הגלריה. אפשר להעלות גם תמונות, שיכולות להיות ממש נחמדות כפתיח או סגיר לסרטון, או סתם לגוון באמצע.



פתיחת סרטון חדש


בתחתית המסך יופיע ציר הזמן, שם כל הקטעים מחוברים ביחד לסרטון ארוך. הקליפים שלכם מסודרים לפי סדר הצילום שלהם ואפשר לסדר אותם מחדש בלחיצה ארוכה על כל אחד מהם והזזה על ציר הזמן.

רוב הסיכויים שתרצו לחתוך את הקליפים במקומות מסוימים. בעריכה זה נקרא חיתוך או Trim ומיוצג עם סמל המספריים. לחצו על הקטע שתרצו לשנות, ולאחר מכן על המספריים, ומשכו בקצוות את מה שתרצו לחתוך (בהתחלה או בסוף). אפשר גם לחתוך את הקליפ באמצע, זה נקרא פיצול - Split. כך תוכלו לעבוד עם קטעים קצרים יותר.


חיתוך קליפים


כותרות – הוסיפו כותרות, בפתיחה או לאורך הסרטון. לצערנו, ברוב האפליקציות מבחר הגופנים (פונטים) בעברית מוגבל מאד, אבל אפשר להגדיל ולשנות צבע בקלות, ואפילו להוסיף מעברים נחמדים.

הוספת כותרות


מוזיקה – תוכלו למצוא באפליקציה הרבה קטעי מוזיקה נחמדים, או להעלות משהו שיש לכם בנייד. זכרו שקטעי מוזיקה מוכרים נופלים תחת זכויות יוצרים ועלולים להוות בעיה כשאתם מעלים את הסרטון לפייסבוק או יוטיוב. לשימוש אישי לא תהיה לכם בעיה.

הקלטת קול – להוסיף קריינות זאת אופציה נהדרת והיא נעשית בקלות רבה על ידי לחיצה על סמל המיקרופון בתפריט הסאונד. את הקריינות תוכלו להזיז לאחר מכן על ציר הזמן בכדי להתאים אותה לסרטון.


מוזיקה וקריינות


אפקטים – אם בא לכם להתפרע קצת, אפשר להוסיף סטיקרים או אפקטים על קליפ אחד או על כל הסרטון. זה מוסיף קצב, ומראה מיוחד.

הוספת אפקטים


לאחר שסיימתם את כל העריכה, לחצו SAVE (מתורגם בעברית "להציל"...) ובחרו באיכות הרצויה לכם, ככל שהאיכות גבוהה יותר, כך הסרטון תופס יותר מקום בטלפון. אם אתם חושבים לשלוח את זה בוואטסאפ למשפחה או חברים – זכרו שיש מגבלה של שלוש דקות או 25 מגהבייט.


זהו – סיימתם! רק נותר לשתף ולשלוח לכולם.

296 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page